Mängu jõud

imagesKohalikud inimesed räägivad, et neil ei ole palju immigrante. Kui nemad tulevad siia, siis ei peatu kauaks, lähevad edasi Saksamaale, Hollandisse. Mirona Jarča koolis õpivad mõned õpilased, kelle emakeel ei ole sloveenia keel. Nende jaoks eraldi ei ole mingit programmi, nad kohe alustavad õppimist tavalises klassis, saades juurde 1-2 tundi sloveenia keelt. Kooli naabruses on immirgantide laager ning peamiselt kõik lapsed sellest laagrist õpivad hästi lähedal sellele asuvas koolis. Vahel nad ei tunne ega sloveenia ega inglise keelt, tulevad ohtlikest sõjaalastest piirkondadest. Juba laagri juures saavad nad sotsiaalset, psühholoogilist abi. Koolid aitavad suhtlemisoskuste arendamisel. Ühe samalaadse tunni osaleja olin ka mina.

Kõik need puidust mängud valmistas tehnoloogiaõpetaja (veel üks hea idee praktiliseks tööks!). Tund algas tutvumisringiga. Kõik lapsed istusid põrandal segamini – selle kooli lapsed ja immigrantide laagrist. Igaüks pidi ütlema enda nime. Siis Memory mängu abil said lapsed paarideks ning algas mänguaeg. Õpilasomavalitsuse õpilased seletasid paaridele, kellel on raskusi arusaamisega, mängureegleid. Mina sain endale paariliseks ühe poisi Tšetšenijast, rääkisime temaga vene keelt ja saime mängitud kõik pildil olevad vahvad mängud. Mängu jõudu oli tunda – lapsed ei tahtnud tundi lõpetada ja lahkuda.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s