Mis on motivatsioon? vol 1

Motivatsioonist on väga palju räägitud ja kirjutatud. Seega ma ei hakka siin arutlema, vaid küsin lugejate arvamust – kas allpool kirjutatud situatsioonis oli õpetaja hindamine motiveeriv ja õigustatud?

Ühel hommikul pidi Alenka Krapež (Vič Gimnazija koolijuht) lahendama situatsiooni seoses saabunud kaebusega rahutult lapsevanemalt. Keemiaõpetaja seletas uue materjali, andis kodutöö. Järgmises tunnis oli test sel teemal. Õpetaja ütles, et võib testi 4-le teha (Sloveenias on 5-palline hindamissüsteem). Juhul, kui aga koduse ülesande eest on 5, siis üldhinne tuleb ka 5.

Lapsevanem ei olnud rahul sellega, et isegi kirjutades testi 85% (mis on tegelikult 4-le), saab saada üldkokkuvõttes 5.

Kool kaitseb oma õigusi, väidab, et motiveerib sellisel juhul last andes võimalust saada kõrgemat hinnet, mis ongi motivatsioon ehk tõuk, mis sunnib õpilased edasi liikuma ja arenema.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s